Hitteprotocol mogelijk van kracht deze week
Beste leden,
Voor de komende dagen worden zeer hoge temperaturen voorspeld. Daarom houden wij de weersverwachtingen en de hitte-index nauwlettend in de gaten.
Tennispark De Delftse Hout hanteert een hitteprotocol dat is gebaseerd op de richtlijnen van de KNLTB. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de temperatuur, maar ook naar de luchtvochtigheid. Samen bepalen deze de zogenaamde hitte-index (gevoelstemperatuur).
Bij een hitte-index van 32 of hoger worden extra maatregelen genomen. Wanneer de hitte-index naar verwachting boven de 34 uitkomt, kan besloten worden om banen tijdelijk of zelfs het gehele park te sluiten. Dit doen wij om de gezondheid en veiligheid van spelers, bezoekers en medewerkers te waarborgen.
Op dit moment is nog niet duidelijk of het protocol daadwerkelijk in werking zal treden. De weersverwachtingen veranderen nog dagelijks. Daarom informeren wij jullie alvast, zodat iedereen rekening kan houden met mogelijke aanpassingen.
Mocht besloten worden om banen of het park tijdelijk te sluiten, dan communiceren wij dit tijdig via de ClubApp en onze andere communicatiekanalen.
Wij vragen iedereen de komende dagen extra goed op zichzelf en op elkaar te letten:
Drink voldoende water.
Zoek regelmatig de schaduw op.
Neem extra rust tussen wedstrijden of trainingen.
Wees alert op klachten zoals duizeligheid, hoofdpijn of misselijkheid.
Het volledige hitteprotocol is als bijlage toegevoegd.
Zodra er meer duidelijkheid is over de weersontwikkeling voor deze week, informeren wij jullie verder.
Met vriendelijke groet,
Tennispark De Delftse Hout